Vă aducem la cunoștință că pentru o navigare cat mai ușoară acest site utilizează fișiere de tip cookie. De asemenea, am actualizat politica site-ului pentru a ne conforma cu Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea, vă rugăm să citiți și să înțelegeți conținutul Politicii de Utilizare a Cookies și Politicii de Prelucrare a Datelor.

Prin continuarea navigării pe site confirmați acceptarea politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor.

Sunt de acord

Meniu
Monitorul Oficial Local
Formulare
Accesibilitate
Contact

Acte utile

Înregistrarea nașterii: Termene pentru declararea și înregistrarea nașterii: 15 zile de la data nașterii, pentru copilul născut viu și aflat în viața; 3 zile de la data nașterii, pentru copilul născut mort; 24 ore din momentul decesului, pentru copilul născut viu, dar care a decedat înainte de expirarea celor 15 zile. Înregistrarea nașterii copilului se face pe baza declarației verbale a oricăruia dintre parinți. Acte solicitate: Certificatul medical constatator al nașterii, formular tip, cu număr de înregistrare, data certă, sigiliul unitații sanitare, semnatura și parafa medicului; Certificatul de naștere și actul de identitate al mamei și al declarantului, dacă nașterea nu este declarată de mamă; Certificatul de căsătorie al parinților copilului (dacă parinții sunt căsătoriți). Declarația de recunoaștere semnată de ambii parinți, în cazul în care copilul este rezultat din afara casatoriei; declarația se dă în fața ofițerului de stare civilă și din ea trebuie să rezulte numele și prenumele pe care îl va purta copilul. Oficierea căsătoriei: Căsătoria se încheie de către ofițerul de stare civilă, la sediul autorității administrației locale în a cărei rază administrativ-teritorială își are domiciliul (resedința) unul din viitorii soți. Acte necesare, pentru înregistrarea (oficierea) căsătoriei: Actele de identitate ale solicitantilor; Certificatele de nastere, in original si copie xerox; Certificatele prenuptiale (medicale, eliberate de cabinetul de planing familial din cadrul policlinicii), valabile 14 zile de la data emiterii, din care sa rezulte mentiunea expresa "se poate casatori"; certificatul prenuptial se elibereaza (de regula) în aceeasi zi. Dupa caz, mai sunt necesare: sentinta de divort ramasa definitiva (hotarârea judecatoreasca) - original; certificatul de deces (copie si original) al fostului sot (dupa caz); decizia Delegatiei permanente a Consiliului judetean pentru încuviintarea casatoriei (pentru tânara care nu a împlinit 16 ani, dar care are vârsta de 15 ani). Actele se depun la Oficiul Starii Civile cu 10-14 zile înainte de data fixata pentru oficierea casatoriei, fiind necesara prezenta ambelor persoane care doresc sa se casatoreasca. In momentul oficierii casatoriei este necesara prezenta a doi martori, care sa aiba asupra lor actele de identitate (carte de identitate sau buletin). Declararea decesului Declaratia de deces se face verbal, de catre membrii familiei decedatului, o ruda de gradul I (sot, sotie, parinti, copii), in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei. In lipsa familiei, decesul este declarat de catre vecini, administratorul imobilului, medicul sau alt cadru sanitar din unitatea sanitara unde s-a produs decesul. Acte necesare: Certificatul constatator al decesului, întocmit si semnat de medicul care a facut constatarea în care trebuie consemnata cauza decesului, fara prescurtari; Actul de identitate, al celui decedat; Certificatul de nastere si casatorie, al celui decedat; Livretul militar sau adeverinta de recrutare în cazul persoanelor supuse obligatiilor militare; Actul de identitate al persoanei care declara decesul. Inregistrarea deceselor care au o cauza naturala se face în termen de 3 zile, iar decesele care au o cauza violenta în termen de 24 de ore, cu avizul procuraturii. Nerespectarea acestui termen se pedepseste conform legii. Indemnizatia de nastere: Beneficiari: indemnizatia de nastere se acorda, o singura data, incepând cu al doilea copil nascut, la cerere (conf. art. 19 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social). Acte necesare: Cerere tip, care se ridica de la serviciul de stare civila si tot acolo se depune; Actul de identitate al mamei in copie si original; Certificatul de nastere al ultimului nascut, copie si original; Certificatul de nastere al altui copil, copie si original; Dosar. Banii se pot ridica de la Consiliul local pe baza actului de identitate. Schimbarea numelui: Sunt necesare urmatoarele acte: Cererea de solicitare a schimbarii numelui, bine motivata,; Certificatele de stare civila, în original, de nastere, casatorie precum si de nastere ale copiilor minori (daca este cazul); Un exemplar din Monitorul Oficial al României in care a fost publicata cererea de schimbare a numelui; Orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale. Dupa emiterea deciziei de schimbare a numelui sau prenumelui se va achita taxa de schimbare de nume sau prenume. Sunt scutite de taxa numele formate din expresii indecente sau ridicole.